LOCATIE & ROUTE

Toon locatie in Google Maps.

Watersportvereniging Oud Delfshaven ligt in het historische Delfshaven in Rotterdam, dichtbij het centrum van de stad. De jachthaven zelf ligt in de Middenkous. Na doorvaart onder de VOC-brug rechtuit tegen de dijk aan. Enkele typisch Rotterdamse trekpleisters liggen op loopafstand, waaronder de Euromast en de Kunsthal. Rond de haven ligt een aantal goede horeca-gelegenheden.

Wil je meer weten over de omgeving en de geschiedenis van Oud Delfshaven, dan kun je mooi materiaal vinden op de website van Joop Smits, Kroniek van Delfshaven.

De bedieningstijden voor de pleziervaart voor de Achterhavenbrug en de VOC-brug kun je nalezen op Rotterdam WorldPortWorldCity. Wil je een overzichtskaartje van alle bruggen en sluizen in het Rotterdamse vaargebied, kijk dan op een speciaal daarvoor opgezet kaartje in Google Maps.

overschie-hoge-brug-300x225

Vanuit Leiden/Delft
Volg de Vliet en de Schie. Bij Overschie gaat u door de Hogebrug (VHF 22). U vaart de Schie af tot nét voorbij de Lage Erfbrug. Na de Lage Erfbrug direct stuurboord uit de Achterhavenbrug door. Indien u hoger bent dan 2.45 meter moet u een opening aanvragen van deze brug en de iets verderop gelegen VOC-brug. Bel één uur voor de gewenste doorvaart met 010 – 4770047 (brugwachter Lage Erfbrug). Wordt daar niet opgenomen, bel dan de Parksluizen: 010 – 4365405. Voorbij de VOC-brug komt u na ongeveer 150 meter in de Middenkous. Recht voor u ziet u het clubhuis van WSV Oud Delfshaven.

rotterdam-parksluizen1-e1334763443681

Vanaf de Nieuwe Maas
U vaart bij de Euromast de Parkhaven in. Na ongeveer 200 meter komt u bij de Parksluizen (VHF 22). Eenmaal door de sluis volgt u de Schie. Na de Pieter de Hoochbrug komt u bij de Lage Erfbrug. Vlak daarvoor gaat u bakboord uit (linksaf) de Achterhavenbrug door, richting Achterhaven. Indien u hoger bent dan 2.45 meter moet u een opening aanvragen van deze brug en de iets verderop gelegen VOC-brug. Bel één uur voor de gewenste doorvaart met 010 – 4770047 (brugwachter Lage Erfbrug). Wordt daar niet opgenomen, bel dan de Parksluizen: 010 – 4365405. Voorbij de brug komt u na ongeveer 150 meter in de Middenkous. Recht voor u ziet u het clubhuis van WSV Oud Delfshaven.

parksluizen-300x224

Over land
De haven ligt tussen de G.J. de Jonghweg (Parksluizen) en de Vierhavenstraat. Komt u met de auto dan kunt u het beste parkeren op de Westkousdijk (ligt parallel aan de Westzeedijk). Indien u met het openbaarvervoer reist, neemt u tramlijn 8 en stapt u uit bij halte Schiemond.

Parkeren
Overal in de buurt is het betaald parkeren van maandag t/m zaterdag van 09:00 tot 23:00 uur en op zondag van 12.00 tot 23.00 uur.

WSV Oud Delfshaven is op geen enkele wijze aansprakelijk voor eventuele fouten in de vermelde draaitijden of parkeergegevens.

WATERSPORTVERENIGING
OUD DELFSHAVEN